KAWAN :)

si comel :)

Assalamualaikum .
Au cakk ! hee
Hari ni sy nak promot siket si comel sy kat ruangan Qasehsuciku ni .
Siapa si comel itu ? ? haa >.<



haa ni ayah arnab (DIDI) . Ganas sikit . Ish >.< Tapi baik .





Ni Ibu arnab (NANA) Terima kasih Nana dah lahirkan baby arnab yg comelcomel:) Tu tengok bulu dia dah tak ada sangat . Sebab apa? sebab dia baru je beranak . So bulu2 banyak gugur . Tapi nanti tumbuh lagi .




NI anak-anaknya Manje ,Combi dan Remy :) Nama ni adk cek yg bagi >.<





Ni baby-baby arnab yang baru selamat dilahirkan ke Bumi :) 7ekor tau ! hihuhe . Anda mampu ke melahirkan 7anak sekaligus ? Haiwan je yg mampu. Kita manusia mana mampu. hihi. Setakat dua orang anak kembar mampu la . Comel mereka ni >.<




Tu tengok baby arnab . Comelcomel ! >.<





tu baby arnab lagi . Tengok mata dia terpejam je . Biasalah baby lagikan . Samalah macam kita dulu mase baby . Asyik pejam mata je . hihi :p Eh, ni baby arnab tau . Bukan khinzir . Ish ada pulak orang kata Baby arnab ni macam khinzir . Haiya ini baby arnab maa :)





Ha ni tempat tinggal mereka . Tak lama lagi makin besar keluarga mereka. Kene la buat rumah lagi besar >.< huu . **tolong buatkan ? hihi






Dua orang ni lah yang selalu memanjakan Anak-anak arnab ni . baby dan popoi :)
** nak sangat akak letak gambarnya kat ruangan ni** nah kan da letak! hihi:)




Haa . macam mana comel kan ? Ni je lah cerita dan sedikit gambar yang dapat dikongsikan hari ni . Sy nak menyeru marilah kita memelihara apa-apa sahajalah haiwan seperti arnab , kucing atau apa sahaja. Memelihara haiwan tu kan perkara baik ! Kalau dilihat dunia sekarang . Haiwan2 dilayan begitu teruk sekali . Ada yang sampai dibunuh . Kejam betul.. Kan kesian pada mereka. Mereka ni juga perlukan kasih sayang sama macam kita lah manusia perlukan kasih sayang . Cube anda bayangkan anda yang diperlakukan sebegitu ? dibunuh ? dengan cara yang kejam pulak tu ? haa ! mesti anda tak nak kan ? takut kan ? Samalah mereka pun tak nak . Dan takut untuk diperlakukan sedemikian rupa.. Jadi mulai sekarang jom kita buat baik dengan haiwan >.< dapat pahala tau!

Renung2kan dan selamat beramal :)
Terima kasih .
Assalamualaikum !
Terima kasih daun keladi kerana sudi membaca entry saya.Like kalau suka:)

1 comment:

  1. comel2 arnab2 tu...sy pelihara ikan jer... >.<

    ReplyDelete