KAWAN :)

QASEHSUCI93

Air mata dimalam pekat terlalu manis rasanya. Kini aku mahu mengecapinya saban malam. Sunyi itu terlalu indah hadirnya, bisa kulepaskan padamu tuhan. Jangan biarkan sendirianku penuh angan2. Aku ingin kau izinkan aku memasuki rumahmu. Aku rindu paa air yang mengalir dibawah nya. Nafas malam jelas kedengaran. Angin sejuk mulai menyerang tubuhku dengan panas dingin. Perisai bajuku seakan tak mampu menangkis. Kulitku ditusuk2 , malahan hatiku jua...

Batuk meledak membuat nafasku rasa tersendat2. Dadaku yang rapuh , ku tekan dengan telapak tangan , meskipun tanpa daya . sedangakan batukku tak terjumlah peritnya menghambat sekian banyak kekuatan diri. Tubuhku bergegar malah hatiku jua...

Tangisan memberi nikmat kepuasan batin. Sukar untukku memaparkan lukisan kekesalan yang sebenarnya tak tercerna lagi. Aku tahu engkau maha pengasih . Paling pengasih ya Allah . Nikmat kasihmu terlalu besar. Memecahkan hati batuku. Hati yang tak mahu mengalah meskipun pada sesuatu yang ternyata benar. Kekuasaan mu tuhan membuatkan keangkuhan rebah, tersungkurke dasar bumi yang paling bawah ..

Terasa jugak aku malu pada burung kecil yang mengintaiku .Pasti didengarnya bicaraku .Setiap kali malam menjelang ku tanyakan pada pada diri , sudah bersediakah ?? gelap yang memanjang memutuskan segala , semuanya kecuali tuhan . Tanpa gerak , tanpa suara dan tanpa teriak bicara.. Bagaimana maut itu datang ? Apakah seperti tenggelam ke dasar laut dan tak boleh timbul kembali ? Aku tersesat ke hutan rimba raya tanpa jalan pulang .. sesulit itukahh ? atau lebih sulit daripada sgala kesulitan yang pernah aku rasai ? ..


QASEHSUCIKU


Terima kasih daun keladi kerana sudi membaca entry saya.Like kalau suka:)

No comments:

Post a Comment